fbpx

Instalacje LPG w silnikach o bezpośrednim wtrysku paliwa

0 Comments

Wielu kierowców zastanawia się czy instalacje LPG można zamontować w samochodach z silnikami o bezpośrednim wtrysku paliwa. Dawniej było to niemożliwe, ponieważ bezpośredni wtrysk paliwa wymagał spełnienia nowych wymogów technicznych od instalacji LPG. W dzisiejszych czasach sytuacja wygląda zupełnie inaczej – wtryskiwacze zostały zaadaptowane do nowych silnkików. Przełączanie pomiędzy dostarczaniem gazu i benzyny do silnika następuje automatycznie, kierowca często nawet nie jest w stanie zauważyć momentu przełączenia.

Instalacje gazowe do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa:

Instalacje IV generacji

Instalacje LPG IV generacji to sekwencyjne instalacje gazowe takie jak LANDIRENZO Omegas Direct, Lovato Easy Fast Direct czy STAG 400 DPI.
Zasady działania tych instalacji są podobne jak w starszych generacjach z kilkoma różnicami.
Ponieważ oryginalnie wtryskiwacze umieszczone są w komorze spalania, są one narażone na przegrzanie po odcięciu przepływu bezyny. W celu zapobiegania przegrzaniu wtryskiwaczy sterownik uruchamia cyklicznie wtrysk małych ilości benzyny podczas gdy silnik pracuje „na gazie”.

Instalacje V generacji

Instalacje gazowe V generacji pozwalają na wtrysk gazu w fazie ciekłej do kolektora dolotowego – montaż wtryskiwaczy następuje poprzez nawiercenie kolektora.
Instalacje gazowe V generacji: VIALLE LiquidSI, DGI LM, BRC LDI

Schemat instalacji LPG 5 generacji

Instalacje VI generacji (nieoficjalna nazwa dla rozszerzenia V generacji)

Instalacje VI generacji różnią się wtryskiwaczem gazu LPG w fazie ciekłej. W instalacjach V generacji są to dodatkowe wtryskiwacze montowane w kolektorze, tutaj wykorzystywane są te same wtryskiwacze co do wtryskiwania benzyny. Instalacje LPG VI generacji: STAG-500 DIS, VIALLE LPdi, DGI LCC, Prins Direct LiquiMax.

Categories:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *